Nasledujúce políčka nie sú správne:

 

(?)
(?)
Vyhľadať

Novinky


Novinky

Dátum výroby a starnutie pneumatík!
+INFO
Najdôležitejším faktorom pre zachovanie čerstvosti pneumatík je zabránenie priameho slnečného žiarenia!





POPGOM predáva pneumatiky vyrobené maximálne pred dvomi rokmi. Prečo práve dva roky?



Ak pneumatiky sú skladované podľa smerníc výrobcov (v tmavých a suchých miestnostiach, kde nepodliehajú priamemu slnečnému žiareniu) zachovajú si dlhodobú čerstvosť a starnúť začínajú až vtedy, keď sa pneumatiky dostanú k zákazníkovi na vozidlo, kde sú vystavené slnečnému (UV) žiareniu.  Namontovaná pneumatika by sa tak mohla používať počas ďalších štyroch rokov na vozidle zákazníka.   Pneumatiky sú sezónnym tovarom, a preto ich výroba musí prebiehať vždy v dostatočnom predstihu tak, aby bol tovar na pultoch obchodníkov pred vypuknutím sezóny. Preto sú zimné pneumatiky vyrábané v letných mesiacoch (naopak letné v zimných mesiacoch) a v predstihu distribuované na sklady obchodníkov, teda aj na naše sklady.
Pneumatiky v čase trvalého rozvoja
+INFO
Aj napriek tomu, že pneumatika ešte nesymbolizuje istý druh ekologického produktu, je potrebné uznať značné úsilie, ktoré výrobcovia pneumatík najväčších značiek vynakladajú na inováciu v zmysle trvalého rozvoja. Ich úsilie osciluje okolo troch základných osí, ktorými sú: materiál používaný na výrobu, jeho vlastnosti a recyklácia.

Pneumatiky v čase trvalého rozvoja


Aj napriek tomu, že pneumatika ešte nesymbolizuje istý druh ekologického produktu, je potrebné uznať značné úsilie, ktoré výrobcovia pneumatík najväčších značiek vynakladajú na inováciu v zmysle trvalého rozvoja. Ich úsilie osciluje okolo troch základných osí, ktorými sú: materiál používaný na výrobu, jeho vlastnosti a recyklácia.

Aký pán, taký krám. Uznajme spoločnosti Michelin prvenstvo v inováciách v oblasti trvalého rozvoja. Už v roku 1992 uviedla spoločnosť Michelin prvú „zelenú pneumatiku“ pod názvom produktového radu známeho ako „Energy“. Nahradením uhlíkovej černe oxidom kremičitým v zložení pneumatík umožňuje spoločnosť Michelin ušetriť 3 % na spotrebe paliva práve redukciou valivého odporu pneumatiky. V roku 1992 nebola problematika trvalého rozvoja a ceny paliva taká pálčivá ako v posledných mesiacoch. V roku 2007 spoločnosť Michelin pokračuje v úsilí o inovácie uvedením produktu „Energy Saver“, čo je vlastne zelená pneumatika, ktorej valivý odpor bol znížený o ďalších 20 %, čo umožňuje úsporu 0,2 l paliva na 100 km a zníženie emisií CO2 o 4 g/km.

Výrobcovia pneumatík prichádzajú s ďalšími inováciami. Spoločnosť Goodyear pracuje na novej generácii pneumatík. Do ich zloženia vstupuje kukuričný škrob, čím možno dosiahnuť dvojnásobnú výhodu: zníženie emisií CO2 pri výrobe pneumatík a redukcia valivého odporu gumy a tým aj spotreby paliva. Pri redukcii CO2 sa podarilo dosiahnuť zníženie o 8,2 g/km. Malá perspektíva a revolúcia?

Úvahy spoločnosti Pirelli sa nesú v podobnom duchu. Preto zaviedli špecifické jednotky určené pre trvalý rozvoj: Pirelli Labs a Pirelli Ambiante. Výsledkom je pneumatika „Cinturato“, čo je vlastne ekologická pneumatika značky Pirelli uvedená na trh v roku 2008. V tomto prípade dochádza k redukcii 20 % valivého odporu, čo umožňuje zníženie škodlivých emisií a spotrebu paliva v rovnakom pomere ako u pneumatiky spoločnosti Michelin. 





V inej oblasti, ale stále vo vzťahu k trvalému rozvoju, môžeme spomenúť zrušenie používania aromatických olejov pri výrobe pneumatík. V súlade s Kjótskym protokolom sa výrobcovia pneumatík zaviazali najneskôr do roku 2010 vylúčiť používanie aromatických olejov pri výrobe pneumatík.

Nakoniec môžeme spomenúť takisto spoločné úsilie veľkých výrobcov, ktorí sa spájaním pri odbere pneumatík zaslúžili o recykláciu viac než 70 % pneumatík predaných vo Francúzsku prostredníctvom Aliapur, čo je združenie založené spoločnosťami Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin Pirelli a Kleber.

Zozbieraný a spracovaný materiál sa následne znova použije pri mnohých aplikáciách: podrážky topánok, pri výrobe kolies na fúriky, automobilové príslušenstvo, strešné materiály, povrchové úpravy podláh športových hál a ihrísk pre deti, živičné obaľované zmesi pre pozemné komunikácie a pod.
Nákup pneumatík: ušetriť znamená v prvom rade správnu údržbu pneumatík
+INFO
Pri nákupe pneumatík sa dá samozrejme ušetriť tak, že si vyhľadáte tie najlepšie ponuky. Ďalší spôsob ako ušetriť, a ktorý je často zanedbávaný, závisí v podstate len od samotného majiteľa vozidla! Jednoduchá údržba pneumatík predlžuje ich životnosť, ktorá sa môže dokonca až zdvojnásobiť.

Nákup pneumatík: ušetriť znamená v prvom rade správnu údržbu pneumatík


Pri nákupe pneumatík sa dá samozrejme ušetriť tak, že si vyhľadáte tie najlepšie ponuky. Ďalší spôsob ako ušetriť, a ktorý je často zanedbávaný, závisí v podstate len od samotného majiteľa vozidla! Jednoduchá údržba pneumatík predlžuje ich životnosť, ktorá sa môže dokonca až zdvojnásobiť.

Údržba pneumatík sa veľmi často obmedzuje len na občasné dohustenie pred dlhšou cestou alebo na kontrolu opotrebovania pri prehliadke v servise. Okrem toho, že ide o veľmi zriedkavé kontroly, častokrát prichádzajú príliš neskoro a pneumatika je už neúnosne opotrebovaná.

Jednoduché kontroly umožnia predísť znehodnoteniu a predčasnému opotrebovaniu pneumatík a to bez špecifického náradia alebo znalostí. Uvádzame jednoduchý zoznam s niekoľkými radami:

Každý mesiac skontrolujte tlak v pneumatikách.
Tlak vhodný pre vaše pneumatiky je uvedený na vnútornej časti dverí vozidla. Tlak v pneumatikách kontrolujte, keď sú pneumatiky studené. Prehustenie či podhustenie spôsobujú abnormálne opotrebovanie pneumatiky a v prípade podhustenia sa zvyšuje aj spotreba paliva.


Kontrolujte pravidelnosť opotrebovania pneumatík.
Pneumatiky musia mať pravidelne opotrebované plochy behúňa pneumatiky. Preto je potrebné kontrolovať opotrebovanie voľným okom alebo tak, že po pneumatike prejdete rukou, čím môžete odhaliť nepravidelné opotrebovanie.

 

  • Ak si všimnete opotrebovanie v tvare „zúbkov píly“ na gume pneumatiky, toto opotrebovanie pochádza pravdepodobne z nesprávnej súbežnosti kolies.

  • Ak je na pneumatike opotrebovanie „po plôškach“, problém spočíva v tom, že pneumatiky sú nesprávne vyvážené (pri istej rýchlosti pociťujete na volante vibrácie) alebo sú opotrebované tlmiče vozidla.

  • Ak stred behúňa vykazuje väčšie opotrebovanie ako jeho okraje, znamená to, že pneumatiky sú prehustené. Naopak, ak okraj vykazuje väčšie opotrebovanie ako stred, pneumatiky sú podhustené.

V každom prípade je potrebné príčinu nepravidelného opotrebovania okamžite odstrániť (súbežnosť, vyváženie, prehustenie, podhustenie...) v špecializovanom pneuservise.

Úroveň opotrebovania kontrolujte pravidelne, pretože nech sa o svoje pneumatiky staráte akokoľvek, ich opotrebovanie nesmie nikdy prekročiť úroveň povoleného limitu (minimálna hĺbka dezénu je 1,6 mm), aby ste sa nedostali do rozporu so zákonom.
Defekt: existujú riešenia ako jazdiť so sfúknutou pneumatikou
+INFO
Keď šofér dostane defekt, zvykne byť bezradný a spanikáriť. Rovnako je to v prípade, ak nájdete svoje vozidlo na parkovisku so sfúknutou pneumatikou. K reálnemu nebezpečenstvu však dochádza vtedy, keď dostanete defekt počas jazdy. Dnes viacerí veľkí výrobcovia pneumatík ponúkajú možnosť jazdiť aj so sfúknutou pneumatikou.

Defekt: existujú riešenia ako jazdiť so sfúknutou pneumatikou


Changement d'une roue
Keď šofér dostane defekt, zvykne byť bezradný a spanikáriť. Rovnako je to v prípade, ak nájdete svoje vozidlo na parkovisku so sfúknutou pneumatikou. K reálnemu nebezpečenstvu však dochádza vtedy, keď dostanete defekt počas jazdy. Dnes viacerí veľkí výrobcovia pneumatík ponúkajú možnosť jazdiť aj so sfúknutou pneumatikou.

Tri štvrtiny majiteľov vozidiel sa už stretlo s nepríjemnosťami spojenými s defektom. Bez ohľadu na situáciu je to nepríjemný moment: meškanie na stretnutie, náročná výmena pneumatiky, znečistenie, nervozita, to všetko sú bezpochyby nepríjemné dôsledky defektu.

Až do deväťdesiatych rokov minulého storočia si defekt vyžadoval okamžité zastavenie vozidla, čo však nebolo vždy možné bez vystavenia sa istému riziku. Čo robiť v prípade, keď hrozí vykĺznutie pneumatiky z disku alebo nečakané zastavenie v rýchlom pruhu alebo na diaľnici?

Veľkí výrobcovia pneumatík už roky sústreďujú svoje úsilie pri výskume a vývoji pneumatík  na tie najdôležitejšie potrebné technické vlastnosti (komfort, priľnavosť pneumatiky, životnosť a pod.) s absolútnou garanciou maximálneho bezpečia pri defekte.

Väčšina veľkých značiek dnes ponúka vhodné riešenia, ktoré umožňujú defektu nielen predísť, ale v prípade potreby pokračovať v jazde so sfúknutou pneumatikou ešte niekoľko desiatok kilometrov (zvyčajne 80 km) pri obmedzenej maximálnej rýchlosti (80 km/h) bez toho, aby sa pneumatika z disku vyzúvala.

Všetky nové technológie využívajú koncept spevnenej bočnej časti pneumatiky s posilnenou výstužou. V prípade defektu sú takto posilnené bočné časti pneumatiky schopné naďalej znášať hmotnosť vozidla bez toho, aby vykĺzli z disku. Zároveň tak vodičovi umožňujú doviezť vozidlo do pneuservisu alebo vymeniť pneumatiku vlastnými silami niekde na bezpečnom mieste.

Základné modely ponúkané na trhu nájdete  aj v ponuke spoločnosti POPGOM:
  • Michelin ZP (Zero pressure)
  • Goodyear RunOnFlat
  • Continental SSR (Self Support Ring)
  • Dunlop DSST (Dunlop Self Supporting Technology)
  • Pirelli Run Flat
Pneumatiky a spotreba paliva
+INFO
Túto tému riešia najväčší výrobcovia pneumatík už viac ako pätnásť rokov a aj napriek tomu je pre širokú verejnosť spojitosť medzi pneumatikami a spotrebou paliva veľmi neprehľadná.
Pneumatiky a spotreba paliva

Túto tému riešia najväčší výrobcovia pneumatík už viac ako pätnásť rokov a aj napriek tomu je pre širokú verejnosť spojitosť medzi pneumatikami a spotrebou paliva veľmi neprehľadná.

Pneu et consommationAko môže pneumatika znížiť spotrebu paliva?

Technické vysvetlenie je pomerne komplexné, dôkaz je však jednoznačný. Nasadnite na cestný bicykel a pozorujte silu, ktorú potrebujete vyvinúť na to, aby ste prešli 50 metrov. Teraz vymeňte pneumatiky tohto bicykla za veľké pneumatiky horského bicykla a pocítite, že na to, aby ste prešli tých istých 50 metrov, musíte vyvinúť väčšiu silu. Tento rozdiel súvisí jedine s pneumatikami a spotrebovaná energia navyše je de facto zvýšenou spotrebou paliva motora. Rovnako si môžete urobiť pokus s porovnaním sily potrebnej na prejdenie 50 metrov na bicykli so správne nahustenými pneumatikami a 50 metrov s podhustenými pneumatikami. Dodatočná sila, ktorú potrebujete vyvinúť , je to, čo výrobcovia pneumatík nazývajú valivý odpor. Čím je valivý odpor vyšší, tým je vyššia i spotreba paliva.

V prípade automobilových pneumatík dochádza k prvotnej úspore paliva pri správnom nahustení pneumatiky na tlak odporúčaný výrobcom. Podhustenie o 20 % má za následok nadmernú spotrebu paliva o 4 %. Druhotná úspora paliva spočíva v použití pneumatík s nízkym valivým odporom.

Čo robia výrobcovia pneumatík pre zníženie spotreby paliva?

Inovátorom v tejto oblasti je spoločnosť Michelin, ktorá už v roku 1992 uviedla na trh prvú generáciu pneumatík Energy, čo sú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Výrobca si je vedomý úlohou pneumatík pri spotrebe paliva. Pre stredne veľké vozidlo je približne 20 litrov zo 100 priamo závislých od valivého odporu pneumatík. Vývoj pneumatík s nižším valivým odporom tak priamo umožní zníženie spotreby paliva približne o 20 %.

Ako sa vyrába pneumatika s nízkym valivým odporom?
Prvá technologická inovácia spočívala v použití oxidu kremičitého ako výstuže plniva namiesto časti uhlíkovej černe (ktorá sa používa vo všetkých pneumatikách pre vozidlá, a ktorá zároveň dodáva pneumatike čiernu farbu a zabraňuje veľmi rýchlemu opotrebovaniu gumy). Použitie oxidu kremičitého dokázalo, že možnosť získať pneumatiku s identickými vlastnosťami, ba dokonca vyššími ako v predošlom prípade, je predsa len možné, a valivý odpor je dokonca ešte menší. Od roku 1992 sa v spoločnosti Michelin vystriedali viaceré generácie pneumatík s nízkym valivým odporom. Ostatní veľkí výrobcovia tiež vytvorili pneumatiky s nižšou spotrebou paliva a to najmä spoločnosti Continental a Pirelli. Za účelom ďalšieho znižovania valivého odporu pracovali technickí inžinieri na zlepšovaní vnútornej architektúry pneumatík. Analyzovali deformácie a mikrodeformácie, ktoré pneumatiky vykazovali pri každej otáčke. Pokrok na úrovni materiálu a chémie neustále napredoval a použitý oxid kremičitý v poslednej generácii pneumatík Energy Saver od spoločnosti Michelin je odlišný od toho, ktorý sa používal pri výrobe prvej generácie pneumatík Michelin Energy.

Spomedzi veľkých výrobcov pneumatík, ktorí vyvinuli pneumatiky s vylepšeniami a znížením valivého odporu môžeme uviesť aj spoločnosť Continental a jej pneumatiku EcoContact alebo spoločnosť Pirelli s pneumatikou Cinturato P4. Výrobcovia automobilov sa v tomto nemýlia. Teraz, keď ich výskumné centrá očakávajú aj tú najmenšiu zmenu technológie, ktorá umožní zníženie emisií vozidiel (systém automatického vypínania motora, vylepšená aerodynamika, odľahčenie vozidla a pod.), začínajú sa stávať pneumatiky konkurenčnou výhodou.

Sami si môžete porovnať dopad týchto pneumatík na svoje vozidlo na internetovej stránke www.Popgom.fr. Skutočnosť, že spotreba paliva s ohľadom na použitú pneumatiku bola testovaná, vniesla do porovnávacieho inštrumentária pojem „zníženie spotreby paliva“. Takto si môžete vybrať na základe znalosti príčiny a zároveň prísť na to, že cena za pneumatiku je síce určená v momente jej zakúpenia, ale naozaj ju doceníte až po najazdení niekoľko tisíc kilometrov na základe ušetreného paliva a jej životnosti. Preto sú pneumatiky, ktoré sú pri najlacnejšie pri nákupe, málokedy najlacnejšie pri dlhodobom používaní.
DOT: identifikačný preukaz pneumatiky
+INFO
DOT, alebo „Department of Transportation“, je postupnosť znakov uvedená na bočnej strane pneumatiky, ktorá dokladuje skutočnosť, že pneumatika zodpovedá bezpečnostným normám stanoveným ministerstvom dopravy v USA.

DOT: identifikačný preukaz pneumatiky

DOT

DOT, alebo „Department of Transportation“, je postupnosť znakov uvedená na bočnej strane pneumatiky, ktorá dokladuje skutočnosť, že pneumatika zodpovedá bezpečnostným normám stanoveným ministerstvom dopravy v USA.


Tento kód zodpovedá identifikačnému alebo sériovému číslu pneumatiky. Pozostáva z postupnosti dvanástich alfanumerických znakov, z ktorých možno vyčítať rôzne informácie ako napríklad:


- kód výrobného závodu,
- rozmerový kód typu pneumatiky,
- dátum výroby pneumatiky.


Posledné 4 znaky kódu DOT zodpovedajú týždňu a roku výroby. V istom zmysle ide o „vek“ pneumatiky.
Príklad: Pneumatika s kódom DOT, ktorý sa končí číslom 3506 bola vyrobená v 35. týždni v roku 2006
Francúzsky cestný zákon sa nezmieňuje o „veku“ pneumatík, pokiaľ ide o pojazdnosť. V skutočnosti neexistuje žiadne zákonné obmedzenie pre pojazdnosť starších pneumatík.


Podmienky, ktorým pneumatiky počas svojej životnosti podliehajú (klimatické podmienky, skladovacie podmienky, podmienky používania pneumatík), spôsobujú, že komponenty a materiály pneumatiky degradujú.
Výrobcovia ako napríklad spoločnosť Michelin odporúča používať pneumatiky maximálne 10 rokov. Po tejto dobe sa odporúča vymeniť pneumatiky aj napriek tomu, že sa na pohľad zdajú byť pojazdné.
Okrem toho výrobcovia odporúčajú odborné kontroly stavu pneumatík každých 5 rokov. 

Ako si poradiť medzi toľkými typmi zimných pneumatík?
+INFO
Nečakajte na prvý sneh, nahraďte svoje pneumatiky zimnými. Na Slovensku je používanie zimných pneumatík povinné od 15. novembra do 31. marca, pokiaľ je na vozovke súvislá snehová alebo ľadová vrstva. Zimné pneumatiky dodávajú lepší výkon už od 7 C, než tie letné. Priľnavosť a trakcia letných pneumatík výrazne zníži pod 7 C! Vďaka tomu, že pri výrobe zimných pneumatík používajú mäkší zmes, tieto pneumatiky dodávajú lepší výkon. V skutočnosti zimné pneumatiky podávajú ten najlepší výkon počas pochmúrnejších a chladnejších podmienok- kratšia brzdná dráha, lepšia priľnavosť v zákrutách atď. Pokiaľ ide o zimné pneumatiky, dosť často počúvame rôzne názvy od tých najbežnejších až po tie najmysterióznejšie: pneumatiky do snehu, zimné pneumatiky, pneumatiky s lamelami, lamelizované pneumatiky, pneumatiky z termogumy, klincové pneumatiky, klincovateľné pneumatiky, pneumatiky na ľad, kontaktné pneumatiky, nordické pneumatiky, severské pneumatiky a pneumatiky M+S, all seasons pneumatiky alebo celoročné pneumatiky.

Ako si poradiť medzi toľkými typmi zimných pneumatík?


Nečakajte na prvý sneh, nahraďte svoje pneumatiky zimnými. Na Slovensku je používanie zimných pneumatík povinné od 15. novembra do 31. marca, pokiaľ je na vozovke súvislá snehová alebo ľadová vrstva. Zimné pneumatiky dodávajú lepší výkon už od 7 C, než tie letné.  Priľnavosť a trakcia letných pneumatík výrazne zníži pod 7 C! Vďaka tomu, že pri výrobe zimných pneumatík používajú mäkšiu zmes, tieto pneumatiky dodávajú lepší výkon.  V skutočnosti zimné pneumatiky podávajú ten najlepší výkon počas pochmúrnejších a chladnejších podmienok- kratšia brzdná dráha, lepšia priľnavosť v zákrutách atď. 

Pokiaľ ide o zimné pneumatiky, dosť často počúvame rôzne názvy od tých najbežnejších až po tie najmysterióznejšie: pneumatiky do snehu, zimné pneumatiky, pneumatiky s lamelami, lamelizované pneumatiky, pneumatiky z termogumy, klincové pneumatiky, klincovateľné pneumatiky, pneumatiky na ľad, kontaktné pneumatiky, nordické pneumatiky, severské pneumatiky a pneumatiky M+S, all seasons pneumatiky alebo celoročné pneumatiky.

Vodič, ktorého táto téma až tak nezaujíma, sa môže pri výbere zimných pneumatík dosť rýchlo stratiť, alebo dokonca môže dopadnúť tak, že si kúpi pneumatiky, ktoré pre dané použitie nebudú vhodné.

Nižšie uvádzame niekoľko vysvetlení, ktoré by vám mohli pomôcť pri výbere tých správnych zimných pneumatík:
Zimné pneumatiky
 
Sú  to pneumatiky, ktoré nazývame aj pneumatiky do snehu, pneumatiky s lamelami alebo lamelizované pneumatiky (v gume majú niekoľko stoviek zárezov alebo lamiel, ktoré umožňujú lepšiu hybnosť na snehu). Spoločnosť POPGOM odporúča             použitie týchto pneumatík na všetkých 4 kolesách od momentu, keď je vonkajšia teplota nižšia ako 7 °C. 
Pneumatiky z termogumy

Všetky zimné pneumatiky sú vyrábané z termogumy. Je to guma, ktorá na teplotu reaguje inak, ako letné pneumatiky. Guma dobrej zimnej pneumatiky je pružnejšia pri teplote nižšej ako 7 °C, pričom guma letnej pneumatiky pri tejto a nižšej teplote tvrdne, čím sa znižuje jej výkon.
Klincové pneumatiky

Ponúkajú lepšiu priľnavosť pri námraze. Na Slovensku je ich používanie stanovené nariadením prefektúry (dátumy používania). Rýchlosť je značne obmedzená (maximálne 60 alebo 90 km/h podľa typu vozidla ) a pri ich použití je povinné nosenie disku, ktorý signalizuje použitie tohto typu pneumatiky. Nevýhody klincových pneumatík sú nasledovné: vysoká hlučnosť, nútia k zníženiu rýchlosti a klince sa na cestách veľmi rýchlo opotrebujú (pretože naše cesty nie sú úplne pokryté ľadom alebo snehom).
Klincovateľné pneumatiky
 
Ide o zimné pneumatiky s otvormi, ktoré umožňujú použitie klincov. Nevýhodou je, že na Slovensku je veľmi málo pneuservisov špecializovaných na výmenu takýchto pneumatík.
Les Pneumatiky na ľad (nazývajú sa tiež nordické pneumatiky, kontaktné pneumatiky alebo severské pneumatiky)
 
Sú to  pneumatiky s lepšou priľnavosťou na cestách s námrazou. Tieto pneumatiky zažívajú čoraz väčší úspech, pretože majú výhody klincových pneumatík a absentujú nevýhody, ktorými je zvýšený hluk a povinné obmedzenie rýchlosti. 
Pneumatiky M+S

M+S je označenie, ktoré znamená Mud and Snow (blato a sneh). Nájdeme ich na vozidlách s pohonom 4X4 a na zimných pneumatikách. Výskyt tohto označenia znamená, že ich používateľ môže znížiť index rýchlosti s ohľadom na počiatočný index rýchlosti a             tiež to, že pneumatika má lepšiu hybnosť na bahenných alebo zasnežených povrchoch ako štandardné pneumatiky.
Pneumatiky „All Seasons“ alebo „celoročné pneumatiky“
 
Medzi pneumatikami ide o akýsi medzičlánok s vlastnosťami, ktoré sú skôr blízke letným pneumatikám ako zimným. Hlavným argumentom tohto typu pneumatík je, že počas roka ich nie je potrebné meniť. Zimné pneumatiky sa veľmi rýchlo opotrebujú v lete, pretože s teplotou mäknú, a letné pneumatiky strácajú priľnavosť v zime, pretože ich guma zasa tvrdne. Pneumatiky „all season“ sú kompromisom, ale neponúkajú priľnavosť a hybnosť zimných pneumatík pri nízkych teplotách, ako  ani vlastnosti letných pneumatík pri vyšších teplotách.
 
Klzká vozovka: vhodná jazda
+INFO
V zime sa jazdné podmienky môžu veľmi rýchlo zhoršiť. Cesty absolútne nepredvídateľne vlhnú, sú studené, zasnežené a dokonca s námrazou. Pri teplote nižšej ako 7 °C sa priľnavosť pneumatík radikálne mení a štýl svojej jazdy musíte okamžite prispôsobiť novým podmienkam
Klzká vozovka: vhodná jazda

V zime sa jazdné podmienky môžu veľmi rýchlo zhoršiť. Cesty absolútne nepredvídateľne vlhnú, sú studené, zasnežené a dokonca s námrazou. Pri teplote nižšej ako 7 °C sa priľnavosť pneumatík radikálne mení a štýl svojej jazdy musíte okamžite prispôsobiť novým podmienkam. Okrem samotného riadenia je však potrebné prispôsobiť aj materiál a pneumatiky. Pozrime sa spoločne na to, ako správne v zime šoférovať.

Mokrá cesta je dvojnásobne šmykľavejšia ako suchá, zasnežená cesta je štyrikrát šmykľavejšia ako suchá a cesta s námrazou až osemkrát. Rôzne klimatické podmienky samozrejme podmieňujú aj štýl jazdy.
Prvým opatrením na zachovanie bezpečnosti je zníženie rýchlosti a udržiavanie mierneho chodu, ktorý umožní bezpečne ovládať vozidlo. Na zasneženej ceste je koeficient priľnavosti štvrtinový. Inak povedané, ak je rýchlosť obmedzená na 90 km/h, nemali by ste ju prekročiť o 20 km/h.

Takisto je potrebné šoférovať pružnejšie a bez trhavých pohybov. Odporúča sa používať vyšší prevodový stupeň ako obvykle. Vyhýbajte sa náhlym strhnutiam volantu a plynový a brzdový pedál musíte stláčať jemne. Ak sa vozidlo hýbe do strán, tak nebrzdite, zaraďte prevodový stupeň, nech sa všetky štyri kolesá točia rovnakou rýchlosťou a pri zmene smeru jazdy pozerajte ďaleko dopredu v smere osi cesty.

V zime si výbava pneumatík zasluhuje plnú pozornosť. Jazdite len so zimnými pneumatikami. Hneď ako sa teplota dostane pod 7 °C, čo je teplota, ktorej sa hovorí „bod zlomu“, guma letnej pneumatiky tvrdne a stráca svoju priľnavosť na vozovke. Naopak, zimná pneumatika je pri nižšej teplote pružnejšia a jej povrch so zárezmi prispieva k lepšej hybnosti a brzdnej schopnosti na snehu a k lepšej priľnavosti na studených povrchoch.
Takisto je dôležité jazdiť zodpovedne a s dostatočným odstupom od ostatných vozidiel. Predvídajte riziko v neprehľadných úsekoch, kde je riziko námrazy oveľa častejšie. Dávajte prednosť snežným pluhom a soliacim zariadeniam a vo všeobecnosti sa držte v ich stope. Robte častejšie prestávky ako pri normálnom počasí a ak je predpoveď veľmi zlá, najrozumnejšou radou je ostať doma v teple.
Niekoľko tipov na zníženie spotreby paliva
+INFO
Či už z ekonomického hľadiska alebo z hľadiska ochrany životného prostredia si všetci želáme zníženie spotreby paliva (a teda aj nižšie platby za palivo)!
Niekoľko tipov na zníženie spotreby paliva:

Či už z ekonomického hľadiska alebo z hľadiska ochrany životného prostredia si všetci želáme zníženie spotreby paliva (a teda aj nižšie platby za palivo)! Uvádzame 5 jednoduchých rád, ako to dosiahnuť:


  1. Nemeňte často rýchlosť: „agresívna“ jazda značne zvyšuje spotrebu paliva. Rovnako nie je potrebné dostať z vozidla čo najviac len preto, aby ste zmenili rýchlosť (najmä ak ide o vznetové motory, ktoré sú flexibilnejšie). Predvídaním nutnosti spomaliť (a predvídaním komplikácií) si zároveň udržíte konštantnú rýchlosť a vaše vozidlo pôjde prirodzene ešte skôr, ako ho zastavíte.
  2. Kontrolujte tlak pneumatík: spotreba paliva bude menšia, ak budete mať pneumatiky správne nahustené. V skutočnosti je valivý odpor vyšší pri podhustených pneumatikách (čo spôsobuje aj opotrebovanie pneumatík)
  3. Nepoužívajte veľmi často klimatizáciu, tá totiž zvyšuje spotrebu paliva. To platí predovšetkým pri používaní vozidla v meste.
  4. Počas jazdy na diaľnici nemajte otvorené okná: vzduch ktorý sa dostáva do vozidla pôsobí ako brzda, pri ktorej dochádza k najväčšej spotrebe.
  5. Príves alebo strešný nosič? Strešné nosiče a nosiče lyží pôsobia tiež ako aerodynamická brzda.
Spoločnosť Popgom je aktívna pri zhodnocovaní opotrebovaných pneumatík
+INFO
Keďže jednou z najväčších výziev našej spoločnosti je ochrana životného prostredia, spoločnosť Popgom preberá isté záväzky pri zhodnocovaní opotrebovaných pneumatík.
Spoločnosť Popgom je aktívna  pri zhodnocovaní opotrebovaných pneumatík:

Keďže jednou z najväčších výziev našej spoločnosti je ochrana životného prostredia, spoločnosť Popgom preberá isté záväzky pri zhodnocovaní opotrebovaných pneumatík. Naša spoločnosť aplikuje „eko-taxu“ pre spoločnosti zaoberajúce sa recyklovaním pneumatík, čo umožňuje okrem iného aj zber opotrebovaných plášťov a ich opätovné spracovanie.
Dajte svojim pneumatikám druhú šancu so spoločnosťou POPGOM!


Niekoľko prípadov opätovného spracovania opotrebovaných pneumatík:

1. ihriská pre deti (mäkké povrchy),
2. umelé trávniky pre štadióny (udržiavanie umelých trávnikov),
3. palivo (cementárne, mestské teplárne),
4. nádrže na zachytávanie dažďovej vody,
5. zábrany pred zosuvom pôdy a skál na vozovku (technika využívaná pri úprave mostov a vozoviek),
6. spodné vrstvy vozoviek (technika používaná pri úprave mostov a vozoviek),
7. rehabilitácia lomov (technika, ktorá nemá negatívny vplyv na flóru a okolité spodné vody),
8. tvarované predmety (rulety a pod.).

Revalorisation des pneus usagés

Fotografia Aliapur DR

1