Nasledujúce políčka nie sú správne:

 

(?)
(?)
Vyhľadať

História pneumatiky

História pneumatiky

Objavte históriu vulkanizácie kaučuku a rozvoj pneumatík až do doby, kým sa vytvorili bezdušové pneumatiky.

Vulkanizačný proces vynašiel firma GoodYear v roku 1839.

John Boyd Dunlop, škótsky veterinár, ktorý žil v Írsku jedného dňa dal tkané gumy - bavlnené tkaniny - "rúrku", s lepeným prírubám na bicykli. Výsledkom bolo rustikálna, ale účinná pneumatika, ktorá absorbuje šok. Stal sa vynálezcom pneumatiky v roku 1887.

23. júla 1888 J. B. Dunlop oznamuje patenty, ktoré sú revolúciou na bicykel.

V roku 1891, André a Edouard Gebrüder Michelin vynašiel prvý odnímateľnú gumu na bicykle, čo je revolúcia v tejto oblasti, a dodnes je všeobecne prijímaný - používa sa už aj v automobilovom priemysle.

Michelin-Fabrik

Fabrika Michelin

Okolo roku 1910, sú pneumatiky montované na kovové jadrá, ktoré boli pridané k zlepšeniu ich tuhosti.Ich štruktúra bola zložitejšia. Surový kaučuk bol zmiešaný so sadzou pre zvýšenie odolnosti proti opotrebeniu.

1915 je medzníkom v histórii pneumatík - pokračujúci vývoj syntetického kaučuku.

V 20. rokoch bola drôtená konštrukcia tkaniva prevzaté.

V roku 1937 vynašiel Michelin oceľovú konštrukciu kostry.

4. júna 1946 Michelin vynašiel prvú radiálnu kostru pre pneumatiky, ktorá je patentovaná, a od tej doby bolo prijaté všetkým výrobcom. Prvé auto s týmito pneumatikami boli slávne Avant Citroën Traction.

V roku 1955 Michelin vynašiel pneumatiku bezdušovú.

V roku 1962 japonská spoločnosť Bridgestone vyvinula prvú oceľovú radiálnu pneumatiku pre nákladné automobily a autobusy. Prvý osobný automobil s radiálnou konštrukciou pneumatiky bol navrhnutý v roku 1964.

Lunárne vozidlo dostal pneumatiky GoodYear v roku 1971.

die Goodyear-Reifen auf dem Mond

Na pneumatikách GoodYear ...aj na Mesiaci

V roku 1972 bude Continental dáva na trh beznitované zimné pneumatiky Conti Kontakt.

V roku 1977 raketoplán Columbia dostane pneumatiky BF Goodrich.

V 80. rokoch, nové pneumatiky od Pirelli sa dostali na trh, s nízkou hĺbkou dezénu. To bol hlavná technologická inovácia, ktorá umožnila zníženie výšky profilu pneumatiky.

V roku 1981 Michelin X Air, ako prvá radiálna pneumatika je vyvinutá pre lietadlá.

V roku 1992 Goodyear vyvinula prvý pneumatík run-flat. To znamená, že s poškodenou pneumatikou máme obmedzenie v najazdených kilometrov, s obmedzenou rýchlosťou - ale môžeme sa dostať do pneu servisu s tou poškodenou pneumatikou.

V roku 1992, Michelin vydal na trh dezény, kde do zmesi dezéna kombinoval gumu so silikátom (kyselina kremičitá - syntetický elastomér). Táto zmes umožnil výrobu pneumatík s menším valivým odporom spolu s dobrú trakciu. Táto inovácia viedla k pokročilejším typoch pneumatík, tzv. pneumatikám s "Nízkym valivým odporom", na motorové vozidlá, ktoré prispievajú k nižšej spotrebe paliva.

WARNAIR: Dunlop vyvinul systém monitorovania tlaku v pneumatikách a zaviedol ich v roku 1999. Tento systém automaticky detekuje stratu tlaku a varuje vodiča zvukovým alebo vizuálnym varovaním.

V roku 2001, Michelin vyvinul novú technológiu v oblasti pneumatík lietadiel, čo tiež prispelo k rozvoju Concorde lietadla, Michelin v radiálnych pneumatík ponúkajú najznámejších NZG technológiu, ktorá zabraňuje deformácie pneumatík hlavnej zrážke alebo vo veľkých deformácií.

2002 Geneva Motor Show, Bridgestone a Continental začínajú technickú spoluprácu a spoločný vývoj oblasti v run-flat pneumatík, týmto krokom chceli súťažiť vo výrobe run-flat pneumatík s výrobcom Goodyear.