Nasledujúce políčka nie sú správne:

 

(?)
(?)
Vyhľadať

Zimné pneumatiky

7°C

Pri tejto teplote letné pneumatiky strácajú svoje úžitkové vlastnosti, čím sa znižuje ich priľnavosť k vozovke.

Správny výber zimných pneumatík

Zimné pneumatiky sa tiež nesprávne nazývajú „pneumatiky do snehu“: zimné pneumatiky totiž nie sú určené len na jazdu na zasneženej vozovke, ale používajú sa vždy, keď vonkajšia teplota klesne pod úroveň 7 °C. Prečo? Pretože gumová zmes, ktorá sa používa na výrobu zimných pneumatík, si zachováva svoje vlastnosti aj pri nízkych teplotách, vďaka čomu si pneumatiky zachovávajú maximálnu priľnavosť aj na studenej vozovke. Ďalším rozdielom oproti letným pneumatikám je to, že dezén zimných pneumatík obsahuje oveľa viac lamiel, čo zlepšuje záber pneumatík na zľadovatených cestách. Dezén zimných pneumatík je prispôsobený tak, aby neustále odvádzal vodu, čím sa znižuje nebezpečenstvo akvaplaningu. Je dôležité sledovať opotrebovanie zimných pneumatík, aby sa zachovala ich pohyblivosť: hladké zimné pneumatiky strácajú všetku svoju účinnosť. V neposlednom rade platí pravidlo, že je potrebné prezuť všetky 4 kolesá – len tak budete môcť naplno využiť všetky úžitkové vlastnosti zimných pneumatík.

Vyhľadať zimné pneumatiky

Najpredávanejšie zimné pneumatiky

Zimné pneumatiky pre vozidlá 4x4

Nokian WR SUV 3
225/55 R18 102H
146,70 €
Viac zimných pneumatík

Michelin CrossClimate

Zimné pneumatiky v akciovej ponuke

Nižšie uvádzame niekoľko vysvetlení, ktoré vám pomôžu pri výbere správnych zimných pneumatík

zimne pneumatiky

Zimné pneumatiky/pneumatiky „do snehu“

Pre zimné pneumatiky je typická mäkšia gumová zmes, ktorá na behúni pneumatiky tvorí hrubšiu vrstvu. Pneumatiky sú charakteristické členitým dezénom so stovkami drážok a lamiel, ktoré uľahčujú záber pneumatík v náročných klimatických podmienkach (chlad, voda, poľadovica, sneh). Použitie zimných pneumatík sa na Slovensku odporúča nie vtedy, keď začne snežiť (odkiaľ pochádza nesprávne označenie „pneumatiky do snehu“), ale keď vonkajšia teplota klesne pod 7 °C, keďže letné pneumatiky v chlade čiastočne strácajú svoje úžitkové vlastnosti, keďže guma má v chlade tendenciu tvrdnúť. Preto nezabudnite včas vymeniť letné pneumatiky za zimné, aby vás neprekvapila náhla zmena počasia. Existujú zimné pneumatiky pre osobné automobily, pre vozidlá s pohonom 4x4 a takisto pre dodávky.

Mud+ Snow

Pneumatiky M+S

M+S sú začiatočné písmená slov Mud + Snow, tzn. blato a sneh. S pneumatikami typu M+S sa najčastejšie stretávame pri vozidlách 4x4, ale tiež v prípade osobných automobiloch, konkrétne pri profile zimných pneumatík s výrazne vyššou pohyblivosťou v náročnom teréne. Samotné označenie M+S neznamená, že ide o zimné pneumatiky: jediné označenie zimných pneumatík je piktogram, na ktorom je znázornený symbol hôr so snehovou vločkou.

Pneus toutes saisons

Celoročné pneumatiky alebo tzv. pneumatiky „all seasons“

Celoročné pneumatiky predstavujú kompromis medzi zimnými a letnými pneumatikami, i keď sa svojou štruktúrou približujú skôr k letným pneumatikám. Majú však širší a hlbší dezén. Výhoda, ktorú ponúka tento typ pneumatík, je ľahko pochopiteľná: kolesá vybavené týmito pneumatikami pri zmene ročných období nie je nutné prezúvať a majiteľ vozidla sa tak vyhne nákupu zimných pneumatík. V podstate je možné jazdiť celý rok s kolesami vybavenými celoročnými pneumatikami, pokiaľ sa v zime nechystáte na opakované dlhšie cesty do lyžiarskych stredísk. V lete je pravdepodobné, že sa tieto pneumatiky budú o niečo rýchlejšie opotrebovávať vzhľadom na to, že ich gumová zmes je menej odolná voči vyšším teplotám. Tu vyvstáva otázka: je použitie celoročných pneumatík rentabilné? To už musíte zvážiť vy s prihliadnutím na klimatické podmienky v regióne, v ktorom svoje vozidlo používate.